1403-02-13 23:36
232
0
89843
مبلغ حوزه علمیه:

میدان مسابقه شهدا گرفتن پست و مسئولیت نبود

مبلغ حوزه علمیه با پرداختن به رموز آسمانی شدن شهدا گفت: شهدا قفل‌های گنج معنوی را گشودند و خدا آنها را زیبا خرید، میدان مسابقه شهدا الماس جوانی، پست، ثروت، شهرت، قدرت و شهوت نبود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «گلستان ما»، حجت‌الاسلام علی دشتی امشب در یادواره شهدای کوی امام رضا علیه‌السلام در شهرستان گرگان که با حضور پرشور مردم شهید پرور و ولایتمدار برگزار شد با تسلیت سالروز شهادت امام صادق (ع) اظهار کرد: یکی از امتیازات ویژه شهدا ولایتمداری بود همین باعث شد که در مسیر زندگی به تعالی برسند.

وی با بیان اینکه میدان مسابقه شهدا در مسائل مادی هزینه نشد، تصریح کرد: باید بدانیم وقت خود را در کدام مکان صرف کنیم، شهدا جنس نفیس عالم را پیدا کردند و فهمیدند که در کدام میدان باید نفس بکشند.

* میدان مسابقه شهدا برای رسیدن به خدا بود

فرزند مرحوم دشتی «مفسر نهج‌البلاغه» با پرداختن به رموز آسمانی شدن شهدا گفت: شهدا قفل‌های گنج معنوی را گشودند و خدا آنها را زیبا خرید، میدان مسابقه شهدا الماس جوانی، پست، ثروت، شهرت، قدرت و شهوت که دل هر انسانی را می‌برد نبود برای همین خدایی شدند.

دشتی با تاکید بر اینکه جامعه نباید نسبت به امر به معروف و نهی از منکر بی‌تفاوت باشد، افزود: وقتی الماس زیبایی با الماس امر پروردگار عالم در تعارض باشد این خوب نیست، میدان مسابقه شهدا برای رسیدن به خدا بود اگر می‌خواهیم در مسیر درست گام برداریم باید سبک زندگی شهدا را مورد توجه قرار دهیم.

وی تاکید کرد: هادیان دین و معنویت نشان می‌دهند که میدان مسابقه کجاست، همانطوری که امام علی (ع) قله دنیا را سه طلاقه کرد و عقیده داشت که رشد انسان بعد از قله دنیاست ما هم باید به این مسائل دقت کنیم باید ببینیم قضا شدن یک نماز ما را بیشتر اذیت می‌کند یا با از دست دادن مادیات ناراحت می‌شویم آن موقع می‌بینیم در کدام میدان مسابقه هستیم.

* میدان مسابقه ما آیا معنویت و مجاهدت است یا رسیدن به شهرت و ثروت؟

این کارشناس مذهبی گفت: کسانی که از دوست داشتن‌های خود در زندگی بگذرند می‌توانند به خوشبختی واقعی برسند.

دشتی افزود: میدان مسابقه را در عرصه‌های مختلف ارزیابی کنیم و ببینیم برای خدا زندگی می‌کنیم یا برای خودمان؛ میدان مسابقه ما آیا معنویت و مجاهدت است یا رسیدن به شهرت و ثروت؟ اگر هر کسی یک قدم مجاهدانه در راه خدا بردارد خدا هم راه را نشان به او می‌دهد و عزیز مردم می‌کند.

انتهای خبر

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.